Arxiu d'articles

Etiquetes

Passa al contingut principal

Llegir: càstig o plaer??

El dubte ve donat quan farà una setmana vaig sentir com una mare amenaçava el seu fill amb la lectura com a càstig. Pel que vaig poder deduir, el nen, que no deuria tenir més de 8 o 9 anys, havia estat tota la tarda de morros perquè els pares l'havien portat a la Fira de Santa Llúcia que es fa la plaça de la Sagrada Família de Barcelona. Davant l'actitud de l'infant la mare el va advertir que si ho estava fent per anar a casa a jugar a la Wii (la consola) no li sortiria bé. I que si, pel que fos, decidissin tornar a casa el castigaria llegint un llibre.

Immediatament vaig pensar que des del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat no estem fent bé les coses. Però de seguida ho vaig descartar perquè les xifres ens avalen (13.000 joves subscrits a publicacions en català, el Què Llegeixes? té més de 4.000 usuaris i el mercat editorial, tot i la crisi, va bé)

Em vaig compadir de la criatura. Pobret. L'única opció que, en un futur, sigui amant dels llibres és que s'aixequi en rebel·lió contra la dictadura acultural dels seus progenitors que, segurament, mai deuen haver gaudit del plaer de la lectura.